Zdroj: Budějcká drbna

Současné problémy s covidem by nebyly, kdyby se 1. září neotevřely školy. Ukazuje se, že školy byly silným zdrojem šíření nákazy. Kdyby k tomu datu nastal takzvaný lockdown, nový typ koronaviru by zmizel. V dnešním diskusním pořadu Partie na TV Prima a CNN Prima News to řekl vicepremiér a ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD).

Hamacek

Kombinace posledních vládou zvolených opatření, pokud je lidé budou dodržovat, by podle něj mohla snížit takzvané reprodukční číslo šíření nákazy o 30 až 40 procent, což by podle Hamáčka mělo v první fázi stačit. Reprodukční číslo, které popisuje průměrný počet nakažených od jednoho pozitivně testovaného, podle informací z pátku mírně kleslo z víkendových 1,5 na současných 1,4.

Klíčovým momentem bude podle Hamáčka konec příštího týdne, středa až pátek, kdy se uvidí, zda čísla mají tendenci klesat, či nikoli. „Ta situace je složitá, nicméně před jakýmkoli dalším rozhodnutím je třeba pět šest dní počkat,” míní Hamáček. Pokud by zvolená taktika nezabrala, pak podle něj vládě mnoho možností nezbývá. “Tam je prostě jenom nějaká forma lockdownu (uzavření ekonomiky),”shrnul.

Podle Hamáčka se ukázalo, že silným zdrojem šíření viru byly školy. „Kdybychom 1. září tu republiku zavřeli, tak dneska žádný virus neřešíme, protože by po 14 dnech totálního lockdownu zmizel,”prohlásil Hamáček. Nikdo však podle něj neměl k 1. září taková data ani odvahu, aby něco takového udělal. Otevření prvního stupně základních škol od začátku listopadu bude podle jeho soukromého názoru velmi složité.

Za jednu z chyb Hamáček označil, že se v létě nesešla ani jednou ústřední epidemiologická komise. Jeho partner v diskusi, předseda hnutí STAN Vít Rakušan to označil za největší problém. Podle Hamáčka měl také už v létě zasednout ústřední krizový štáb.

Používáme sušenky (cookies) k optimalizaci našich webových stránek a služeb.
Cookies settings
POTVRDIT
PRO SUŠENKY MÁME SLABOST
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Technické sušenky

Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.

Statistické sušenky

Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.

Marketingové sušenky

Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Save settings