Školy čeká v dohledné době další plošné testování žáků a kantorů, kteří nejsou ani po covidu, ani plně naočkovaní. Podobně jako na začátku září je čekají zřejmě tři kola screeningu. Právu to sdělilo ministerstvo zdravotnictví.

CHCETE POMOCI S PLESEM A JEŠTĚ K TOMU ZÍSKAT SPONZORA? 🎉 UKAŽTE, ZDA SPLŇUJETE PODMÍNKY.

Na kdy se mají ředitelé škol a rodiče připravit, už ale neřeklo. „Další plošné screeningové testování ve školách se uskuteční na podzim, a to pravděpodobně ve stejném režimu jako v září, tzn. tři kola s možností volby PCR testů s finančním příspěvkem MŠMT,“ napsal Právu Kryštof Berka z tiskového oddělení ministerstva.

...na výsledek se čeká 15 minut.
Zdroj: Právo

Náznaky termínu se ale objevují. Ministr školství Robert Plaga (za ANO) nedávno zmínil konec října. „Finální rozhodnutí je na ministerstvu zdravotnictví, ale jako nejpravděpodobnější termín se jeví přelom října a listopadu po podzimních prázdninách,“ řekl pro Seznam Zprávy. Podzimní prázdniny připadají na dny kolem státního svátku 28. října (čtvrtek). Výuka začne opět v pondělí 1. listopadu.

Školy napříč regiony, se kterými Právo mluvilo, proti jednorázovému plošnému testování nic nemají. Postoje k pravidelným testům se ale liší. Záleží, jestli je škola v oblasti, kde se nákaza šíří a celé třídy končí v karanténě (např. Praha), nebo je u nich epidemická situace v klidu a škola funguje bez omezení. Nejvíce zasažený je aktuálně Moravskoslezský kraj, Praha a Jihočeský kraj.

I tentokrát si budou moci školy vybrat, zda využijí státem zajištěné antigenní testy, nebo si seženou přesnější PCR variantu. Minulý týden MŠMT oznámilo, že doobjedná pro školy 1,6 milionů antigenních testů. Citlivější PCR na začátku září využil jen zlomek škol – 200 z přibližně 5,5 tisíce ZŠ či SŠ.

Michal Vojcech
Michal Vojcech
Šéfredaktor pro MyProm.cz

Používáme sušenky (cookies) k optimalizaci našich webových stránek a služeb.
Cookies settings
POTVRDIT
PRO SUŠENKY MÁME SLABOST
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Technické sušenky

Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.

Statistické sušenky

Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.

Marketingové sušenky

Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Save settings