[block id="instagram-soutez-2022″]
Někteří si mohou dokonce oddychnout, protože už před nástupem do školy budou mít známky hotové. „Nám 21. května uzavírají známky a je to tak dobře, protože jinak by nám učitelé nasázeli pět testů za den,“ řekl Právu sedmnáctiletý Jan, student střední odborné školy v Praze.
Většina je však nervózní, čeká je zkoušení a testování ještě v průběhu června, byť má být nástup pozvolný. „Vydala jsem pokyn, aby to učitelé nepřeháněli a aby studenty nechali dva tři dny rozkoukat. Předpokládám, že i jinde budou učitelé rozumní. Za těch pár týdnů už se stejně nic nedožene,“ řekla Právu šéfka Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová, která vede víceleté Gymnázium Nad Štolou v Praze.
I z jiných škol totiž zaznívá, že při zkouškách přes internet mládež tíhne k podvádění. Nemusí to být ale hned důvod, proč studenti mají po roce dálkové výuky poměrně dobré výsledky.
„Mám pocit, že se ve srovnání s jinými roky děti zlepšily. Neměly kroužky, sporty, kamarády, tak měly víc času se učit a připravovat,“ domnívá se Schejbalová. Podle ní ani nebude třeba dohánět učivo, spíše se zaměří na procvičování.
„Pokud v distanční výuce nasbírají špatné známky, tak není vyloučeno, že dostanou pětku. Ale asi tomu nebude zásadně jinak než v předchozích letech,“ uvedl s tím, že učitelé zřejmě nebudou chtít nikomu ublížit. Mezi 380 studenty jeho školy měli potíže s výukou dva. Toho, že by propadlíků přibylo, se neobává.
„Nebude to horší, spíš naopak. Tím, že jsou doma a mohou využívat nápovědu ve spolupráci na sociálních sítích, tak i vyloženě slabé děti si pomohou s ostatními ze třídy a mají docela slušné známky – pokud mají zájem,“ dodal šéf Unie školských asociací a ředitel Masarykovy střední školy chemické v Praze Jiří Zajíček.