Zdroj: Novinky.cz
Ministr školství Robert Plaga (za ANO) v rozhovoru pro Právo bilancoval stav českého školství v době karantény.
Od začátku jsme v rámci představování rozvolňovacích vln konzistentní a čitelní. Když si uvědomíme, co tady bylo před pár týdny, co každý cítil při pohledu na titulky v novinách, neměli bychom už propadat euforii a předhánět se, kdo dřív co rozvolní.
Vycházelo to ze singapurské studie, podle níž se nemůžete ve škole nakazit. Vedle toho vyšla studie německá, která říká, že klíčové pro zvládnutí epidemie bylo uzavření škol, nákupních center a zákaz velkých akcí. S každou takovou studií přijde nálada z jedné části toho spektra, že se otevírá moc rychle, riskujete, zpomalte to. Názory v Evropě jsou různé.
Důležité bylo, že jsme od začátku balancovali předvídatelnost harmonogramu, dodržujeme pokyny epidemiologů, aby mezi vlnami byl 14denní odstup.
A jednoznačně vnímáme proveditelnost opatření v našich školách. Ve scénáři zveřejněném 14. dubna je uvedeno, že se v konzultačním módu mohou za dobré situace vrátit žáci 2. stupně. Už v tuto chvíli se přitom ukazuje, že v některých školách může být problém s prostým dělením 1. stupně. A nikdy nebylo myšleno, že by se za stejných podmínek mohly vrátit 2. stupně.
Nedovolím si předvídat, ale soudě dle smrště peticí a negativních, ba i sprostých e-mailů, které se ze strany maturantů na mě valily, bych se obával, že budou výsledky i horší. Ale ze školské tripartity jsem dostal informaci, že jsou maturanti lépe připravení než v předchozích letech. To mě potěšilo. Stejně jako u těch deváťáků a ostatních školáků je ten tlak enormní. Ale je to v celé společnosti.
Dali jsme školám metodický materiál a vyhlášku k hodnocení, která umožnila školám rozvolnit a přizpůsobit hodnocení 2. pololetí nenadálé situaci a zkombinovat to se vzdálenou výukou. Jsem přesvědčen, že bude na vysvědčení víc používáno formativní hodnocení i do budoucna.